TINGKATKAN ILMU PENGETAHUAN ANDA! Nadi ILmu Amalan Membaca

Friday, June 4, 2010

** `MUSIBAH~

Astaghfirullahal 'azim....... Astaghfirullahal 'azim....... Astaghfirullahal 'azim............
Ape nk jd dgn perompak<>pencuri nie???.......


"Tolonggg!!! Saye tak bersalah!"... hahahaha

Semalam rumah umi dimasuki makhluk jahat ni (perompak<>pencuri). Blk dr sekolah, tgk2 rumah bersepah. Terus pergi buat laporan. Dlm kul 4 lbh (ptg), polis dtg amik gmbr.. Apalagi, duit, tabung semua lesap... Alhamdulillah umi jenis x simpan duit dlm rumah cuma tabung tu je la.. simpanan terkini sblm masuk bank. Blm penuh lg dh kena curi. Umi anggarkan just dlm RM100+ yg hilang. Nasib baik kutipan derma utk tabung Palestin dh dihantar. Klu tdk, x tahu nk bayangkan mcm mana perasaan umi.. Umi ckp, bab duit jgn kata la.. mmg bersih.. apa jenis duit pun x kira nilai kecil/besar mmg x de dh. Ya Allah.. dahsyat betul.
Bilik kami pun habis bersepah. Nasib baik makhluk ni x curi busana pengantin kami. Klu x, meraung jwbnya.. Umi bgtahu, makhluk ni masuk melalui bilik angah sbb besi tingkap dh terkuak. Plus, pokok bunga depan tingkap bilik angah tu dh lebat n tinggi. No wonder la makhluk tu amik port kat situ. Pelik jgk mula2 sbb kawasan situ dekat dgn jln, x kn org kg x nampak. Tp tu la, benda dah jadi...

Umi siap ckp, benda dh jadi.. X pe la.. dia dh curi... nk amik, amik la... Redha btl umi ni. Walaupun alhamdulillah rompakan ni x berapa teruk, tp klu saya, rasa mcm nk bg derma tapak tgn ni je kt makhluk tu. Sabar aje le..... Siapa la punya angkara ye.. Sedar2kan lah diri kamu wahai makhluk jenis perompak<>pencuri.. dh nk akhir zaman, apa lagi yg kamu kejarkan?... There's nothing important to do melainkan... REPENT!






   Nukilan;

No comments:

Related Posts with Thumbnails